Dieta dla studenta

Podczas sesji egzaminacyjnej, umysł każdego (miejmy nadzieję) studenta wykonuje mnóstwo pracy, zatem zapotrzebowanie na składniki odżywcze wzrasta. Komórki neuronalne przyswajają tylko cukier prosty, wodę i sód oraz potas, żadne inne składniki odżywcze nie przechodzą przez barierę krew-mózg.
Jak powinna wyglądać dieta studenta, który musi na ostatnią chwilę przyswoić spore ilości wiedzy? Przede wszystkim nie można ograniczać wody, a najlepsza będzie ta wysoko zmineralizowana. Wodę pijemy nie wtedy, gdy chce nam się pić, bo to zazwyczaj oznacza już niedobór tego cennego składnika, a regularnie po kilka łyków w niewielkich odstępach czasowych. Trzeba też zadbać o to, by we krwi znalazła się odpowiednia ilość glukozy, zatem słodkie batoniki są tu jak najbardziej wskazane. Zbilansowana dieta powinna też być bogata w wysokonasycone kwasy tłuszczowe, które sprzyjają szybszemu zapamiętywaniu, ponieważ z nich syntezowane są w naszych organizmach neuroprzekaźniki, odpowiadające za klarowność i szybkość myślenia. Niedawno odkryto pozytywny wpływ żeń-szenia na procesy myślowe, dlatego poleca się go w czasie wzmożonego wysiłku umysłowego, jednak należy pamiętać o tym, że podstawą powinna być zbilansowana dieta, której nie zastąpią żadne suplementy.

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.